Contes, cançons, receptes de cuina, manualitats, jocs, sortides, anècdotes.... que ens vols explicar? Comparteix les teves experiències amb la resta de pares i mares, junts tenim molt per aportar.

Es mostren els últims 5 artícles publicats, pitja a la barra lateral per veure les publicacions segons la categoria.

15 d’octubre 2008

Jocs per a totes les edats

LA CADENA.

EDAT:

Per a totes les edats.

PARTICIPANTS:

Tot el grup classe.

MATERIAL:

No se’n necessita.

OBJECTIUS:

  • Gaudir del joc.
  • Treballar la motricitat.
  • Agilitzar reflex físic.
  • Treballar la agilitat.

EXPLICACIÓ DEL JOC:

La persona que la para es situa al mig del terreny del joc i ha d’intentar enxampar al major nombre de persones possibles. Un cop la persona que para toca amb algú la mà queda atrapat i és tindrà que ajuntar amb la persona que para donant-li la mà per tal de formar una cadena. Quan la cadena estigui formada per més de quatre persones és tindran que dividir per tan de aconseguir atrapar lo més ràpid possible a la gent que queda. La persona guanyadora serà l’ultima que quedi per atrapar.

LA GALLINETA CEGA.

EDAT:

Per a totes les edats.

PARTICIPANTS:

Tot el grup classe.

MATERIAL:

Un mocador o una vena per tapar els ulls.

OBJECTIUS:

  • Treballar la motricitat.
  • Gaudir del joc.
  • Agilitzar reflex físic.
  • Saber reconèixer als companys.
  • Treballar la memòria.
  • Treballar la confiança.

EXPLICACIÓ DEL JOC:

Hi haurà una persona que la pararà, li taparem els ulls amb un mocador, i li donarem unes quantes voltes per tal de que quedi una mica desorientat de mentre la resta dels participants s’aniran situant dispersats pel terreny de joc. Un cop estiguin tots preparats el que té els ulls tapats intentarà localitzar amb algun company i intentarà identificar-lo. Per a que el joc transcorri sense cap accident tindrem que anar guiant a la persona que té els ulls tapats per tal de que no xoqui amb les parets o caigui...

EL JOC DE LA CADIRA.

PARTICIPANTS:

Tota la classe.

TEMPS APROXIMAT:

Variable.

OBJECTIUS:

  • Incrementar l’autoestima de cada membre del grup.
  • Pensar en positiu respecte a les nenes i els nens de classe.

APLICACIÓ A D’ALTRES EDATS:

No hi ha canvis.

EXPLICACIÓ DEL JOC:

Asseguts en rotllana al terra, és col·loca una cadira al mig en la qual s’asseu un nen. La resta del grup la miren i es fixen en com va vestida, com té el pèl, com és la seva cara, que calçat duu. Després, tanquen els ulls i pensen en el bé que l’hi ha passat quan han jugat amb ella en el pari o en la classe, si els ha agradat donar-li la mà que fan la fila, etc i pensen una cosa que els agradi de ella o una cosa bonica per dir-li. Per exemple: M’agraden els teus pantalons, m’agrada jugar amb tu a les cuinetes. La primera vegada que es fa el que més apareix és la roba,però si es va fent de tant en tant, van apareixen sentiments i coses més personals. És un poc lent i no dóna temps que passi tot el grup en una cola sessió tret que és limiti a 3 o 4 les coses boniques que es diuen. Està bé demanar l’opinió del es criatures que se sap que no tenen molta relació amb la qual està en la cadira., i dedicar-li més temps a les criatures menys integrades en el grup. També és pot aprofitar l’activitat per al dia de l’aniversari, amb la idea que es duguin un bon record del suport del grup.

GLOBUS CAP A D’ALT.

PARTICIPANTS:

Més de 10 persones.

TEMPS APROXIMAT:

10 a 15 minuts.

MATERIAL:

  •  Un globus.

OBJECTIUS:

  • Agilitat.
  • Gaudir de la dinàmica.

EXPLICACIÓ DEL JOC:

Els jugadors es distribueixen lliurement per l’espai. Un jugador llança un globus cap a d’alt. A partir d’aquest moment és tracta d’aconseguir que el globus no toqui el terra tenint el compte que no és pot agafar i que quan una persona toqui el globus s’ha d’assentar al terra. L’objectiu del grup és obtenir que tots els jugadors és sentin a terra i quan tots estiguin a terra tindran que fer lo contrari.

VARIANTS:

A baix i a d’alt. Si un jugador toca el globus s’assenta, si el toca una altra vegada puja. El joc finalitza que el globus toqui al terra.

És pot substituir el globus per una pilota de platja o una pilota de gomaespuma.

TALLAR EL FIL.

PARTICIPANTS:

 Tot el grup classe.

TEMPS APROXIMAT:

 10-15 minuts.

OBJECTIUS:

  • Gaudir del joc.
  • Treballar la motricitat.
  • Agilitzar el reflex físic.
  • Aprendre a estar atents.

EXPLICACIÓ DEL JOC:

És posen tots el jugadors repartits per la classe i hi ha una persona que és la que para.

Aquesta persona que para a d’atrapar a una altra persona però si pel mig se li creua algú el que para haurà de seguir a la persona que se li ha creuat i així successivament.

El joc finalitza quan el que para aconsegueix agafar a algun jugador sense que li creui algun pel mig.
ADAPTACIÓ:

Amb nens més petits a la persona que para li podríem posar un barret per tal de que els nens no es confonguessin.

GAT I GOS.

PARTICIPANTS:

 Tot el grup classe.

TEMPS APROXIMAT:

 10-15 minuts.

OBJECTIUS:

  • Gaudir del joc.
  • Aprendre a estar atents.
  • Desenvolupar la rapidesa.

EXPLICACIÓ DEL JOC:

Aquest joc consisteix en posar-se de peu en parelles un davant l’altre a una certa distància. Quan la professora diu gat, els gats han de començar a córrer per atrapar als gossos i si la professora diu gos, els gossos han de començar a córrer per atrapar als gats.

Per fer-ho més complicat enlloc d’estar de peu els jugadors poden estar assentats a terra i quan la professora diu gat o gos s’han d’aixecar i començar a córrer cap al lloc corresponent.

Cada jugador ha d’intentar córrer el més ràpid possible per tal d’agafar al seu contrincant o per tal de que no l’atrapin a ell.

EL LABERINT

Edat a qui va dirigit

 Per a totes les edats.

Objectius

  • Gaudir del joc
  • Treballar la motricitat
  • Agilitzar el reflex físic
  • Treballar la agilitat
  • Treballar l’estratègia.

Explicació del joc

 Hi ha dos nens que faran de ratolí i de gat, tots els altres nens es posaran en fileres de 4 o 5, una al costat de l’altra (si hi ha molts nens se’n faran de mes llargues) i estiraran els braços i s’agafaran de les mans amb els nens de la seva filera. Aleshores comença el joc. El gat ha de perseguir al ratolí però ho ha de fer passant entre els nens que fan de laberint. Quan el professor digui "canvi" els nens s’han de canviar de costat i donar-li la ma als nens de les fileres del costat. El ratolí i el gat no podran passar per sota dels braços, i hauran d’anar seguint el laberint. Quan el ratolí es pillat es canvien de nens.

PASSAR EL CORRENT

Participants

 10 o més jugadors

Material

Cap material

Temps aproximat

 Uns 10 minuts.

Objectiu

  • Gaudir de la dinàmica.
  • Aprendre a estar atent.
  • Agilitar els reflexes.
  • Desenvolupar la capacitat d’observació.

Explicació del procés

S’escull dos jugadors, un perquè faci de vigilant i l’altre perquè sigui l’encarregat de començar el joc.

La resta de jugadors s’asseuen a terra formant un cercle i donant-se les mans. Qui fa de vigilant es col·loca dret al centre.

El participant que inicia el joc diu

"passo el corrent a .... la Núria" , per exemple. Aleshores, haurà d’estrènyer la mà d’un dels seus companys intentant no se descobert pel vigilant.

Quan un jugador nota que li estrenyen la mà , passa l’estreta dissimuladament al següent fins que arriba a qui havia de rebre el corrent. Aquest, quan li arriba, diu "rebut" i , a continuació, anuncia a qui li enviarà.

El vigilant intentarà tota l’estona descobrir per on va el corrent, i si veu a algú que estreny la mà del company, l’assenyala i diu "aquí"

Si l’encerta, canvia el seu lloc amb el jugador descobert.