LES PARAULES.
EDAT:
A partir dels 6 anys.
MATERIAL:
No es necessari.
OBJECTIUS:
- Agilitar la ment.
- Gaudir del joc
EXPLICACIÓ:
Un cap diu una lletra. Els nens, per torn, han de dir paraules que comencin amb aquesta lletra. S’ha de fer amb rapidesa.
Podem posar la limitació que siguin coses que puguis trobar en un lloc concret (a la muntanya, a la piscina, a l’escola... etc.). Qui s’equivoca tornem a començar o en aquest cas s’elimina a la persona que ha repetit la mateixa paraula d’una altre company, o sigui que hauran d’estar alerta de quina paraula diu el company.
TERRA I MAR.
EDAT:
Entre els 6 i 11 anys.
MATERIAL:
Guix de pissarra, un bastó o una corda per separar els dos espais,que són la TERRA i el MAR.
OBJECTIUS:
- Desenvolupar la capacitat psicomotriu.
- Acceptar l’equivocació.
- Situar-se ne l’espai, tenint com a referència el seu propi cos.
- Desenvolupar el desplaçament i la coordinació entre el que senten i el seu cos.
- Treballar la rapidesa mental.
- Gaudir del joc.
- Agilitzar els reflexes.
- Gaudir de la dinàmica.
EXPLICACIÓ DEL JOC:
El joc consisteix en dividir un espai, l’aula per exemple, en dues parts, que és dividiran mitjançant una ratlla al mig, un pal, o una corda.
Els nens i nenes es col·locaran en fila, i paral·lelament a ells hi haurà la línea al terra.
En un costat del terra s’hi col·locarà un dibuix representant pa TERRA i a l’altre costat hi haurà el dibuix del MAR.
L’educador anirà dient:
TERRA , MAR, MAR, TERRA, ETC.
Llavors els nens hauran d’anar saltant d’un costat a l’altre de la línea del terra, segons vagi dient l’educador.
El nen que s’equivoqui tres vegades serà eliminat.
ADAPTACIÓ:
En aquest joc hi poden jugar tant nens de petites edats com d’edats més grans, però l’adaptació que podríem fer amb edats més petites, és a dir, de 2 a 5 anys, seria col·locant un animalet a cada costat que els hi resulti més familiar, com podria ser un peluix d’una tortuga i d’una granota. Per tant el joc canviaria de nom i passaria a ser el joc de la TORTUGA i la GRANOTA.
A diferència dels més grans els hi donaríem més opcions per equivocar-se, i en ves de saltar podrien passar d’un costat a l’altre al seu pas.